Tijdens het sensorisch symposium A TASTE OF CHANGE, dat plaatsvond op 21 april jl. in de Food Innovation Academy, werd een nieuw bedrijf van ESSENSOR gelanceerd: smaakonderzoek.nl – Een nieuwe naam binnen het sensorisch consumentenonderzoek, uitsluitend gericht op supermarkten en horecagroothandel.

Een nieuwe naam in een specifiek marktsegment, maar tevens een bedrijf met een missie! Sensorisch consumentenonderzoek lijkt namelijk eenvoudig, maar er komt veel bij kijken. Niet voor niets is het een aparte studierichting op Wageningen University (Sensory Science) en bovendien vraagt dit type onderzoek om zeer veel deskundigheid en nauwkeurigheid.

En daar komt de intensieve samenwerking met ESSENSOR uitstekend van pas. smaakonderzoek.nl heeft afspraken gemaakt met ESSENSOR inzake de inkoop van sensorische capaciteit, consumentenpanels, deskundigheid, gebruik van hard- en software. Deze (inkoop)voordelen zorgen voor lage prijzen én maken een vliegende start mogelijk voor geïnteresseerde klanten in de supermarktwereld & horeca groothandel.

Recent nam ESSENSOR het Centrum voor Smaakonderzoek (CSO) over en vielen de puzzelstukken op hun plaats. De plannen waren al in eerder stadium gesmeed en de domeinnaam smaakonderzoek.nl was het ideale platform om dit nieuwe initiatief te lanceren!